یخچال تک درب دو طرفه استیل یک متری

یخچال تک درب دو طرفه استیل یک متری کد 1214

ایران سرما ارائه دهنده بهترین یخچال و فریزرهای فروشگاهی

  • یخچال 1/90 استیل سه درب قدی
  • ابعاد داخلی (mm) : ارتفاع 1820،عمق 750،عرض 1750
  • ابعاد خارجی (mm) : ارتفاع 2350،عمق 900،عرض 1900
  • حرارت : 0 تا 5+

صنعت یخچال صنعتی

یخچال صنعتی

صنعت یخچال صنعتی

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی مانند کافی شاپ ها، هتل ها، رستوران ها و فست فود ها توسعه یافته اند. یخچال های صنعتی شادابی مواد غذایی را حفظ می کند و مواد غذایی را مدت زمان طولانی سالم نگه می دارد. یخچال های صنعتی با توجه به ظرفیتشان برای آشپزخانه های بزرگ مناسب هستند و با توجه به نیاز های مختلف آشپزخانه انواع مختلفی دارند.

صنعت یخچال صنعتی

در واقع یخچال های بزرگ و یخچال صنعتی هوای گرم را به بیرون از محیط نگهداری مواد غذایی انتقال می دهند و از این طریق دمای داخل یخچال پایین نگه داشته می شود. بیشتر یخچال صنعتی ها برخلاف نمونه های داخلی، به گونه ای طراحی می شوند که مثل فریزر نیستند؛ چرا که در یک سوپرمارکت به دستگاه های بزرگ تر و قدرتمندتری نیاز است تا بتواند سرمایش لازم برای حجم زیادی از مواد خوراکی را که زود فاسد می شوند فراهم کند.

بنابراین اندازه این قبیل یخچال صنعتی با استانداردهای خانگی فرق دارد و متناسب با موارد استفاده ای که دارند، تولید و عرضه می شوند. یخچال ها و فریزرهای غیرخانگی اعم از یخچال فروشگاهی، یخچال صنعتی، یخچال ایستاده، یخچال سوپرمارکتی، شیشه خم، فریزر خوابیده، صندوقی، فریزر ایستاده، پرده هوا و. . . با استانداردهای روز در کشور ساخته می شوند و با نمونه های نسل قبل تر خود فرق دارند. در تهران دو مرکز اصلی برای این کالاهای صنعتی و پرمصرف وجود دارد که در شرق و غرب پایتخت قرار گرفته اند.

بورس عمده و اصلی این یخچال صنعتی  ها، ابتدای جاده ساوه و ابتدای جاده قدیم تهران – کرج است و مرکز دیگر در انتهای خیابان پیروزی حد فاصل خیابان نیروی هوایی و میدان کلاهدوز است که این گونه محصولات و خدمات جانبی اش را عرضه می کنند.

این واحدهای تجاری فعال علاوه بر فروش، خدمات نصب، تعویض قطعه، ارتقای سطح سرمادهی، عوض کردن شیشه و در یخچال و تعمیرات را انجام می دهند. در این مناطق، قدرت انتخاب برای خریداران این محصولات فراهم است.

تنوعی از انواع یخچال های کوتاه و بلند مناسب برای استفاده در مغازه ها، رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای، کافی شاپ ها وجود دارند که شامل فریزرهای خوابیده و روباز، ایستاده، دو در، جفت بغل، پرده هوا، تاپینگ فریزر بستنی، ویترینی، لوازم و تجهیزات سردخانه ای ثابت و متحرک می شوند که هر کدام از این موارد زیرمجموعه های زیادی را دارا هستند و در سایزهای مختلف از 50 تا 125 سانتیمتری تولید می شوند.

قیمت های این محصولات ضروری تابع مستقیمی از فلزات مورد استفاده در ساخت و ادواتی مثل موتور، ترموستات، سیم پیچ و دینام است که بنا به قیمت خریداری شده، در آخر کار محاسبه می شود. سازه های بیرونی مثل بدنه، درها، شیشه های قفلی و گرد دور، از داخل تأمین می شوند و لوازم اصلی برقی کاملاً وارداتی است. محصولات آلمانی، ایتالیایی، کره ای و ژاپنی گران تر هستند و طالب بیشتری دارند، و کالاهای چینی، تایوانی و هندی مرغوبیت کمتری دارند و قیمت شان پایین تر است.

صنعت یخچال صنعتی

چند محصول، یک کالا

مهندس محسنی، یکی از فروشندگان این راسته صنعتی است که دستی هم بر آتش تولید دارد و یکی از برندهای قدیمی ایرانی را نمایندگی می کند.

وی در خصوص فعالیت های این صنعت در کشور می گوید: این محدوده قدیمی ترین مرکز پخش محصولات برودتی صنعتی است که تأمین کننده این قسم از کالاهای مورد نیاز برای فروشگاه هاست.ساخت یخچال های صنعتی و غیرخانگی در کشور باوجود داشتن سال ها سابقه هنوز به طور کامل بومی نشده، چون لوازم اصلی مثل موتور همچنان وارداتی است و پس از گذشت مدت های زیاد، تکنولوژی تولید آن را نداریم و در این قسمت وابسته به واردات هستیم. قیمت موتور به تنهایی 25 تا 30 درصد قیمت یک یخچال معمولی ایستاده را تشکیل می دهد و برخی اقلام مثل پلی یورتان  (پلی اورتان) هم به مقدار زیاد وارد می شود.

این ماده پلیمری به عنوان نگهدارنده سرما یا گرما مورد استفاده قرار می گیرد و نوعی عایق شیمیایی بر پایه پلیمر به حساب می آید. این محصول به صورت پودر، فوم و مایع تولید می شود و نسبتا گران است. پلی یورتان  (پلی اورتان) به عنوان یک عایق بسیار مناسب شناخته شده است که کاربردهای آن با تغییر سایز و کاربرد محصول نهایی متفاوت است و برای عایق بندی صدا و سرما – گرما مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه می گوید: چند حرفه باید فعال باشند تا یک یخچال ساخته شود. صنعت شیشه، لوازم برقی، قالب سازی، مدل سازی، یونولیت، فایبرگلاس و به تازگی کامپوزیت در تولید یک یخچال مشارکت دارند و هر کدام یک قسمت را درست می کنند. این قطعات در یک کارگاه یا کارخانه روی هم سوار می شوند.

بنا به آمار موجود، حدود 170 واحد صنعتی  (کارگاه و کارخانه) تولید یخچال های صنعتی و حجیم در کشور وجود دارد که تعدادی از این واحدها تعطیل شده اند و مابقی با کمتر از نیمی از توان اسمی خود به فعالیت ادامه می دهند. برخی از این واحدها به غیر  از موتور و مواد مصرفی، تقریباً همه چیز یخچال را تولید و خودشان هم نصب می کنند. بعضی دیگر قطعات تولیدی را برای سرهم کردن به کارگاه ها می فرستند.

واحدهایی هم هستند که فقط کار تعمیرات و تعویض را انجام می دهند و بیشتر وارد کننده قطعات برقی هستند. محسنی در مورد واردات قطعه های اصلی می افزاید: حدود 30 ، 40 سال پیش موتورهای آلمانی و ایتالیایی و حتی روسی به طور مستقیم وارد می شد. بعداً این کشورها کارخانه های خود را به کشورهای آسیای شرقی منتقل کردند.

مدتی هم این اقلام از کشورهای اروپای شرقی می آمد. تا زمان دولت نهم و دهم چینی ها جایگزین شدند و تأمین قطعات و موتور را بر عهده گرفتند. در دولت فعلی کشورهای اروپای شرقی مورد توجه قرار گرفته اند و الان بیشتر این محصولات از کشور اسلواکی و تا اندازه ای از اتریش می آید که به مراتب از نمونه های چینی و تایوانی بهتر است. در بعضی از اقلام، قطعات هندی هم هست که خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد، ولی نسبتا کیفیت خوبی دارد.

صنعت یخچال صنعتی

کمبود نقدینگی و رکود فراگیر

بازار فروش محصولات سرماساز صنعتی، یک بازار فراگیر است و فروش مواد غذایی و نگهداری انواع خوراکی ها بدون استفاده از یخچال  ممکن نیست. ولی تعداد فروش نسبت به قبل کمتر شده و مانند پنج، شش سال قبل نیست.

یکی دیگر از مغازه دارهای انتهای خیابان پیروزی می گوید: غیر  از مغازه دارهای خرده فروش بیشتر مشتری های ما عمده فروش ها، بنکدارها و فروشگاه های بزرگ زنجیره ای بوده و هستند. یک مغازه دار محلی شاید هر چند سال یک بار به فکر تعویض یخچال بیفتد و تا جایی که امکان دارد تعمیر می کند! پس این قبیل اصناف مشتری هدف ما نیستند و میزان خرید ما رستوران ها، کافی شاپ ها و حتی سفره خانه ها و سوپرمارکت ها هستند.

واحدهای دامداری و فرآوری شیر و لبنیات هم از محصولات حجیم تر ما استفاده می کنند. محدوده میدان کلاهدوز، جاده ساوه و شهرک های صنعتی اراک و کرج به تمامی کشور جنس می دهند و کیفیت شان هم معمولاً در یک سطح است و خیلی تفاوتی از این لحاظ و قیمت ها وجود ندارد.

این نکته را هم اشاره کنم که بعضی از شرکت های تولیدکننده محصولات لبنی، یخچال و فریزر را مستقیماً به فروشنده ها تحویل می دهند تا اقلام لبنی را بفروشند. چون مغازه دارها حاضر نیستند پول فریزر 2،3 میلیونی را بدهند. این وسایل به صورت امانی در اختیار مغازه ها قرار می گیرد. این کار هم تبلیغ شرکت تولیدکننده است و هم برای فروشنده صرفه دارد.

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی مانند کافی شاپ ها، هتل ها، رستوران ها و فست فود ها توسعه یافته اند. یخچال های صنعتی شادابی مواد غذایی را حفظ می کند و مواد غذایی را مدت زمان طولانی سالم نگه می دارد. یخچال های صنعتی با توجه به ظرفیتشان برای آشپزخانه های بزرگ مناسب هستند و با توجه به نیاز های مختلف آشپزخانه انواع مختلفی دارند.

انواع یخچال صنعتی:

یخچال صنعتی با توجه به کاربرد و نوع استفاده و هم چنین شرایط فضا و دکوراسیون به دو نوع زیر موجود است:

 

 

یخچال صنعتی کابینتی:

یخچال های کابینتی مازاد از  قفسه، کشو نیز دارند. بیشترین دلیل انتخاب این نوع یخچال مشکل کمبود فضای دکور می باشد.اگر هم به کابینت و هم به یخچال احتیاج دارید و جایی برای هر دوی آن ها به صورت جداگانه ندارید یخچال های کابینتی انتخاب مناسبی برای شما می باشد. یخچال های کابینتی با درب های استیل و درب های شیشه دار موجود می باشند. و با توجه به اندازه ی مورد نیاز این نوع یخچال در انواع ۲ درب تا ۶ درب و ۴ کشو تا ۹ کشو موجود است. برای خرید و یا مشاوره راجب یخچال با شرکت صبوح تلاش چهلستون تماس بگیرید.

تصاویر محصول